Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009

Διαφήμιση σε λάθος χώρα. Οι εκτός χορού.

Στη χώρα των Ants οι καλοί στέκονται έξω από το χορό, τον οποίον σέρνουν οι φελλοί. Ο καλός στη δουλειά του είναι και παθιασμένος και ο παθιασμένος έχει άποψη και πολεμάει για δαύτη.
Τα αφεντικά των μεγάλων εταιριών δε θέλουν καυλωμένους ανθρώπους με άποψη και μαχητική διάθεση. Θέλουν μαλακούς λουκουμάδες πασπαλισμένους με φρουκτόζη, θέλουν μπουνταλάδες που θα χορεύουν σαν πειθήνια αρκούδια στον ήχο του ξεκούρδιστου ζουρνά που παίζουν τα αφεντικά και τα πελατάκια.

Έτσι, τους λογαριασμούς τους τρέχουν client-serviceάκια με ξύλινα χαμόγελα, κοντές φουστίτσες, σφιχτά κωλαράκια, στριγγές φωνούλες και αισθητική τούρκικης χέστρας. Την ίδια στιγμή που account managers με μυαλό λαμπερό σαν την Η. σέρνουν τα πασουμάκια τους στο σπίτι, στην πικρή ραστώνη της ανεργίας και άλλοι, με φωτιά μέσα τους και γκάζια, σαν τη Σ., χάνονται σε ανώδυνα καθημερινά προτζεκτάκια retail λογαριασμών.

Στον ίδιο τραγικομαγικό κόσμο των Ants, οι δημιουργικοί που κάνουν καριέρα είναι όσοι παρατημένοι έχουν αποδεχθεί ότι "η δουλειά είναι αναγκαία καταδίκη" και "μπορούν να κάνουν ότι γουστάρουν εκτός δουλειάς" ξεχνώντας ότι όποιος ρίχνει στο καζανάκι 10-12 ώρες από την καθημερινότητά του ζει μια ζωή άχρηστη, σπαταλημένη. Δημιουργικοί με άποψη και ταλέντο σαν τον Τ. χάνονται σε μικρές, ασήμαντες διαφημιστικές. Δημιουργικοί με φως και άποψη, με αισθητική και διάθεση, σαν τη Δ. και σαν τη Σ. είναι στα σπίτια τους. Δεν τις θέλει κανείς.

Δεν θέλει κανένα αφεντικούλι ανθρώπους που θέλουν να φτιάξουν διαφημιστικές-καμίνια δημιουργικότητας. Όσους παλεύουν για μια διαφήμιση - πολιτιστικό δρώμενο, για μια διαφήμιση με τίμια επιχειρηματικότητα και pop κουλτούρα, όσους θέλουν τις διαφημιστικές χώρους ζωής και όχι νεκροθαλάμους, τους στέλνουν στο καθαρτήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου