Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009

Διαφήμιση σε λάθος χώρα (μέρος Ζ')

Οι planners

Άφησα τελευταίους τους planners γιατί, ενώ στον πολιτισμένο κόσμο είναι τα μυαλά πίσω από τη δημιουργική δουλειά, οι στρατηγιστές που χτίζουν τις μπράντες και καθορίζουν την πορεία και το μέγεθος της φιλοδοξίας των διαφημιστικών, στην χώρα των Ants είναι πλεονάζοντες και αργόμισθοι.
Οι planners στη χώρα τούτη είναι είτε σκουπιδιάρηδες του client service, επιφορτισμένοι με τις παρουσιάσεις που βαριέται να κάνει ο μακετοκουβαλητής, είτε χιμπατζήδες που περιφέρει ο CEO της διαφημιστικής στους πελάτες, για να κοκορεύεται ότι πληρώνει και planner. Ενώ μακριά από τη χώρα των Ants oι planners είναι τα ακριβοπληρωμένα χαιδεμένα παιδιά του διαφημιστόκοσμου - the dog’s bollocks, the bee’s knees, στη χώρα των Ants είναι ασήμαντοι.
Όχι άδικα.
Οι planners στη χώρα των Ants είναι συνήθως γκομενάκια που ζουν με τη μουσούδα χωμένη σε έρευνες, που λατρεύουν τα charts και την προπαίδεια, που χάνονται στην ατέρμονη ανάλυση δεδομένων αλλά που δε μπορούν να συνθέσουν δυο αυγά για να φτιάξουν ομελέτα, και που έχουν τόση σχέση με τη διαφήμιση όση ο John Belushi με τους καλούς τρόπους. Στη χώρα των Αnts, όπου ο πελάτης παίζει κλαρινέτο και η διαφημιστική χορεύει ημίγυμνο τσάρλεστον, όπου η δημιουργική δουλειά εξαντλείται στο χυδαία φαρσικό αστειάκι, στο σλόγκαν που θα έκανε κάθε διαφημιστή με αυτοσεβασμό να αυτοχαστουκιστεί και στα offer wars με αισθητική αμοιβάδας, ο planner με γνώση στρατηγικής, με έμπνευση, ένστικτο και ιδέες είναι περιττός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου